KLM-Cargo

Online marketing is een begrip dat steeds meer betekenis krijgt en steeds vaker wordt toegepast door bedrijven. Er ontstaan binnen dit overkoepelende begrip steeds meer marketingtoepassingen. Zo is ook social media marketing een belangrijk onderdeel van een innovatieve marketingstrategie.

 

Social media weetjes
  • 50% van het internetverkeer wordt veroorzaakt door social media
  • 60% van de marketeers zal in 2011 25% van het marketingbudget besteden aan social media
  • Miljoenen consumenten hebben zich verenigd in sociale netwerken en communities
  • 83% van de consumenten laat zich bij een aankoopbeslissing leiden door de mening van anderen die ze via sociale media tot zich nemen
  • 14% van de consumenten vertrouwt nog op reclame-uitingen
    (bron: Frankwatching)

In de onderstaande youtube video kun je zien hoe KLM actief bezig is om klanten te leren kennen en (soms) te verrassen met een presentje.

Een mooi voorbeeld van de inzet van social media (Twitter) om serieus te werken aan klanten binding.

De introductiefilm mag er ook zijn. Gewoon lekker cool.